Jak wygląda procedura zakupu auta z USA?

 Krok 1: Poszukiwanie odpowiedniego pojazdu

Naszym priorytetem jest przede wszystkim Wasze zadowolenie. W związku z tym nasz Specjalista ds. Importu przeprowadzi z Tobą rozmowę w celu sprecyzowania wszelkich oczekiwań co do pojazdu oraz budżetu. Następnie wyszukamy indywidualnych ofert, którymi możesz być zainteresowany. 

Istnieje możliwość sprawdzenia każdego samochodu płatnym raportem, który będzie zawierać informacje na temat historii pojazdu, wypadkach, naprawach serwisowych, czy też przebiegów. Ponadto staramy się uzyskać lepsze zdjęcia niż te dostępne na aukcji i możliwie zweryfikować, czy auto nie zostało przyszykowane do aukcji. Nasz autorski skrypt bada, czy samochód był już wystawiony na aukcji i w jakim był stanie.

W przypadku zainteresowania daną ofertą, na podstawie danych historycznych wyliczamy orientacyjną cenę, za którą będzie możliwy zakup tego pojazdu. Na tym etapie poznajecie także wszystkie pozostałe kwoty tak, aby auto mogło być podstawione pod Wasz dom: koszty aukcyjne, koszt odbioru auta i odstawienie do portu, fracht morski, koszty opłat celno-skarbowych oraz transportu do Polski. W wyliczeniach nie uwzględniamy jedynie kosztów akcyzy oraz naprawy.

Koszt sprowadzenia pojazdu z USA można wyliczyć w kalkulatorze dostępnym na naszej stronie, a najlepiej skontaktuj się z naszym Specjalistą. Oszacujemy przewidywaną cenę samochodu i od tego obliczymy wszelkie koszty. Wejdź do zakładki kontakt i wybierz Specjalistę w Twoim regionie.

samochody z usa
umowa o samochód z usa

Krok 2: Ustalenie kwoty licytacji, podpisanie umowy i zaliczka

Zanim przejdziemy do zakupu pojazdu konieczne jest podpisanie umowy między stronami, a następnie wpłata kaucji. Jako pośrednik, chcemy zabezpieczyć interesy każdej ze stron. Dobrze sporządzona umowa nie tylko zwiększa naszą wiarygodność, ale także zobowiązuje nas do wykonania ustalonych świadczeń. Przed licytacją wybranego auta, pobieramy prowizję w wysokości 10% ustalonej kwoty licytacji. Jest to nic innego jak zabezpieczenie na wypadek nieprzystąpienia do zakupu auta. W takim przypadku dom aukcyjny nakłada karę na nasze konto. Kaucja zostaje zwrócona w przypadku braku chęci dalszej licytacji, a w przypadku zakupu auta – zaliczona na poczet zakupu. 

Oczywiście możesz liczyć na naszą pomoc na każdym etapie – doradzimy do jakiej kwoty najlepiej licytować auto, aby zakup był opłacalny. Istnieje możliwość przyjazdu do naszego biura licytacji i zakup auta na żywo.

Dla Klientów, którzy chcą sprowadzać większą ilość aut i czują na siłach, jesteśmy w stanie założyć osobne konto do licytacji z pełną licencją, która umożliwi zakup aut nawet takich, które są dostępne tylko i wyłącznie dla firm Amerykańskich!

Krok 3: Płatność

Po wygranej licytacji auta z USA należy opłacić jego zakup wraz z opłatami aukcyjnymi w czasie wyznaczonym przez dom aukcyjny. Co do zasady w przypadku zwłoki w odbiorze auta, mogą zostać naliczone dodatkowe koszty za parking. W umowie zawartej przez nas, obligujemy się do odbioru auta z wykorzystaniem własnych środków. Dzięki temu nie ryzykujemy naliczeniem dodatkowych opłat, a auto odbierane jest w pierwszym możliwym terminie. Wykonywanie przelewu do USA może trwać nawet kilka dni, dlatego postanowiliśmy uprościć całą procedurę, wymagając od Ciebie jedynie potwierdzenia przelewu na nasze konto w USA. 

Dowiedz się w jaki sposób szybko wykonać przelew do USA nie płacąc przy tym majątku za przewalutowanie i wykonanie przelewu.

płatność auto z usa
fracht morski auta z usa

Krok 4: Transport do Europy

Dopiero po dokonaniu zapłaty dom aukcyjny umożliwia odebranie auta z placu. Organizujemy transport możliwie jak najszybciej i dokumentujemy odebranie pojazdu stosownymi zdjęciami, które wkrótce otrzymasz. Pojazd zostanie dostarczony do bazy przeładunkowej, a następnie załadowany do jednego z naszych kontenerów, a wkrótce rozpocznie swoją podróż do Europy. W celu zminimalizowania kosztów stosujemy 40-stopowe, w których mieszczą się 3 samochody średniej wielkości. Każdy fracht kontenerem jest monitorowany – otrzymasz numer przesyłki, a także możliwość śledzenia położenia statku. 

Uwaga! Przy wyborze portu, z którego wypłynie pojazd, kierujemy się dwoma czynnikami: możliwie najszybszego terminu wypłynięcia statku z USA oraz ceną transportu. 

Krok 5: Odprawa celna i transport pod dom

Po przypłynięciu auta do portu w Bremerhaven prosimy Cię, abyś podpisał kolejny dokument – upoważnienie umożliwiające reprezentację w sprawie dokonania odprawy celnej. Umożliwi to przygotowanie za Ciebie wszelkich dokumentów do odprawy przez naszą agencję celną.

Po zakończeniu procedury celnej znane są już pełne opłaty: za rozładunek kontenera, koszty odprawy celnej, cła i VAT’u. Na tym etapie także bez zbędnej zwłoki ustalamy transport do Polski, pod dom. Dzięki przejęciu tej gałęzi procesu i posiadaniu własnego transportu, jesteśmy w stanie zaoferować jednakową cenę niezależnie od miejsca docelowego w Polsce. Za wszelkie opłaty możesz zapłacić u kierowcy jak zobaczysz auto na własne oczy! 

Z NAMI KUPISZ NAWET 40% TANIEJ!

Umów rozmowę z doradcą

W formularzu kontaktowym wybierz temat rozmowy i wypełnij krótką ankietę na temat Twoich preferencji i budżetu. Znajdziemy potencjalnie interesujące pojazdy i prześlemy Ci je nawet tego samego dnia wraz z wyliczeniem wszelkich kosztów dostawy pod dom!